ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΠΟΛΙΤΙΚΗ · ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Ο πλούτος των πολυεθνικών

ΣΜΙΘ. ΓΗ
ΣΜΙΘ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ

……δεν είναι η ευημερία των εθνών

Οι λύκοι της  πολυεθνικής

Πριν 300 περίπου χρόνια στην άνοδο του διαφωτισμού, ο αφηρημένος  και ασχημούλης καθηγητής του  Εδιμβούργου, Άνταμ Σμιθ, θα έγραφε για τον πλούτο των εθνών, τον  εργονομικό καταμερισμό των εργασιών, των κυνηγών, των βοσκών, των γεωργών και των εμπόρων των εθνών, στο ογκώδες έργο του.
Αυτό, θα γινόταν  «η  ιερή βίβλος»  του καπιταλισμού και η μεταφυσική των αγορών, με τα αόρατα χέρια βοηθείας, εν αγνοία του, γιατί ο ίδιος, ήταν ηθικολόγος ντεϊστής και  τον απασχόλησε πρωτίστως, η  θεωρία των ηθικών συναισθημάτων. Ίσως, από όταν απελευθερώθηκε από τους τσιγγάνους (ρομά τους λέμε σήμερα, γύφτους παλαιότερα) που τον είχαν απαγάγει  για ωφελιμιστικούς λόγους, της  μη πεφωτισμένης ιδιοτέλειας.

Η ανερχόμενη αστική τάξη των εμπόρων και των τεκτόνων τεχνιτών, αν και ξεκινώντας με σπουδαία ιδανικά, όπως ισότης, ελευθερία, αδελφοσύνη,  θα εξελισσόταν ανελισσόμενοι, σιγά σιγά και υποκύπτοντας στην γοητεία της εξουσίας.  Προτιμώντας  το σεξ μαζί με τα λεφτά, χωρίς την αρετή και την σοφία και τα υπόλοιπα ιδανικά . Γιατί όπως και λέει και ο γίγαντας Μπακούνιν, πριν του Όργουελ την εποχή,  η εξουσία διαφθείρει και τους καλύτερους  και τα πεφωτισμένα μυαλά.
Έτσι, σε συμβιβασμό με την θρησκεία και την φεουδαρχία και αγαστή συνεργασία, κρατήσανε το ροζ περιτύλιγμα, χωρίς την ουσία. Ο χριστιανισμός παρέμεινε θρησκευτική εξουσία να τους ευλογεί, μαζί με τα γένια του και οι εκφυλισμένοι βασιλείς και πρίγκιπες, ανώτατοι άρχοντες σε κοινοβουλευτική δημοκρατία Που και που, κανένας πρωθυπουργός  σε  ρόλο διακοσμητικό με   ψεύτικα  λόγια  να  φλυαρεί σε αδολέσχια ομιλία.
Ταυτόχρονα άρχισε η άλωση των λέξεων σε μια ασύδοτη φιλελευθερία σκοπίμως και δολίως.
Φιλελευθερισμός;
Κλασικός φιλελευθερισμός;
Νεοφιλελευθερισμός;
Πιάσε το αυγό και κούρευτο. Ο Δουκάκης λέει, πως έχασε τις εκλογές για την προεδρία των ΗΠΑ, γιατί  ο Μπους τον κατηγόρησε για φιλελεύθερο, ως μομφή, ενώ αυτός το θεωρούσε έπαινο και δεν  το  διασαφήνισε.
Όλα αυτά, ήταν κόλπο του καπιταλισμού για να καταλήξει στην ΕΙΡΗΝΗ των αγορών με την ανοχή και την συνεργασία θρησκευτών και παραγόντων κομματικών, χρησιμοποιώντας απροκάλυπτα τον πλούτων των εθνών και την άγνοια των πολιτών, όπως μας διδάσκει η ιστορία των δολοφόνων, των οικονομικών.
Η τακτική είναι γνωστή και λειτουργεί καλά στην προπαγάνδα των ποδηγετούμενων λαών  μέσω των συναισθημάτων, των θυμικών. Την χρησιμοποίησε ο χριστιανισμός πουλώντας την ΑΓΑΠΗ, την χρησιμοποιούν και τώρα οι λύκοι των πολυεθνικών πουλώντας την ΕΙΡΗΝΗ. Και τα δυο αγαθά, μας κοστίζουν πολύ.
Φυσικά, όπου και όπως θέλουν θυμούνται και τον πόλεμο επιλεκτικά για να πουλήσουν τα όπλα και τα χημικά.
Έχουν μετατρέψει όλη τη γη σε ένα εργοτάξιο, μια φάρμα των ζώων και όλα για ισότητα μιλούν και για αντιρατσισμό,  όταν δεν την καταστρέφουνμε τρόπο ανοϊκό.
Ποια ισότητα;
Την ισότητα στην φτώχεια, στην ανεργία, και στην εξαθλίωση και στον μισθό «μπορμπουάρ»;
Ποια ελευθερία;
Την ελευθερία να πεθάνεις άστεγος στο δρόμο ή  σε μια πολυτελή έπαυλη από κοκτέιλ ναρκωτικών;
Ποια ιδιωτική πρωτοβουλία;
Μέχρι να τελειώσεις με την γραφειοκρατία θα έχει αποικιστεί νέος πλανήτης και ίσως χρειαστεί να μεταβείς εκεί χωρίς άλλη χρονοτριβεία.
Πόσοι είναι οι πλούσιοι άνθρωποι και πόσοι οι φτωχοί πάνω στη γη;
Και γιατί δεν ξεκινούμε την ισότητα από εκεί; Αφού η πιο μεγάλη βία είναι φτώχεια, δεν θα πρέπει να εξαλειφθεί; Και όχι με φιλανθρωπίες και ελεημοσύνες που απλώς την συντηρούν  σε στάση υποκριτική.
Η σπουδαία αλήθεια που μας διδάσκει η ίδια η ζωή, είναι πως όσες θεωρίες και να κάνουμε, όσους οικονομικούς όρους και να εφεύρουμε στην νέα οργουελιανή εποχή, τα μισά της χιλιάδος είναι πεντακόσια σε απλά μαθηματικά και δεν μπορείς να έχεις και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο μόνο  με ωραίες ΛΕΞΕΙΣ «ισότητα ελευθερία και ειρήνη¨ που δεν έχουν κανένα αντίκρυσμα ρεαλιστικό.
Με λέξεις, δεν χορταίνει κανείς σκύλος και κανείς άνθρωπος, με την αγάπη του θεού, όσο η πίτα βρίσκεται στα χέρια των πολυεθνικών που αλωνίζουν και ρημάζουν τη γη.

 Όσο οι λύκοι ουρλιάζουν,  οι άνθρωποι θα χορεύουν  ξυπόλητοι και φτωχοί.

Αστραία ©©

Advertisements

3 thoughts on “Ο πλούτος των πολυεθνικών

  1. Υπενθυμίζω ότι ο Μ. Δουκάκης έχασε τις εκλογές για το αξίωμα του προέδρου των ΗΠΑ το 1988 επειδή δεν αντέδρασε έγκαιρα και με τον κατάλληλο τρόπο όταν ο αντίπαλός του Μπους τον χαρακτήρισε φιλελεύθερο (ο Μπους το εννοούσε βεβαίως ως μομφή, ενώ ο Δουκάκης ως κάτι το θετικό, για το οποίο δεν έκρινε αναγκαίο να δώσει εξηγήσεις). Θεωρώ ότι ο φιλελευθερισμός του πρώτου τύπου, αυτός που τονίζει την ενότητα ελευθερίας και ισότητας, είναι ηθικά υπέρτερος του νεοφιλελευθερισμού. Δεν μπορώ όμως εδώ να επεκταθώ περισσότερο.
    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=82238

    Μου αρέσει!

  2. Λέξεις όπως φιλελεύθερος, ελευθερία, ελευθεριακός και λιμπερτίνος έλκουν την καταγωγή τους από την λατινική λέξη «liber», που σημαίνει «ελεύθερος»[17]. Μια από τις πρώτες καταγεγραμμένες εμφανίσεις της λέξης φιλελεύθερος (liberal) έλαβε χώρα το 1375, όταν χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις τέχνες στο επιθυμητό πλαίσιο μιας εκπαίδευσης για έναν ελεύθερο πολίτη[17]. Παρότι υπήρξε πρώιμη σύνδεση της λέξης με την κλασική παιδεία του μεσαιωνικού πανεπιστημίου, τελικά προστέθηκαν επιπλέον σημασίες και προεκτάσεις. Με αυτόν τον τρόπο, η έννοια «φιλελεύθερος» μπορούσε να σημαίνει «γενναιόδωρος» (πρώτη εμφάνιση το 1387), «φτιαγμένος χωρίς περιορισμούς» το 1433, «ελεύθερα επιτρεπόμενος» το 1530 και «ελεύθερος από περιορισμούς» —συχνά ως υποτιμητική παρατήρηση— κατά το 16ο και το 17ο αιώνα[17].

    Στο 16ο αιώνα στην Αγγλία, η έννοια «φιλελεύθερος» μπορούσε να έχει θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά αναφερόμενη στη γενναιοδωρία ή αδιακρισία κάποιου[17]. Στο «Πολύ κακό για το τίποτα», ο Σαίξπηρ χρησιμοποιεί την έννοια liberal για να περιγράψει το «λιμπερτίνο (ακόλαστο) παλιάνθρωπο» που «είχε ομολογήσει τις φαύλες συναντήσεις του»[17]. Με την άνοδο του Διαφωτισμού, η λέξη απέκτησε αποφασιστικά περισσότερα θετικά υπονοούμενα, οριζόμενη ως «ελεύθερος από προκαταλήψεις» το 1781 και «ελεύθερος από μισαλλοδοξία» το 1823[17]. Το 1815, η πρώτη χρήση της λέξης «φιλελευθερισμός» εμφανίστηκε στην αγγλική γλώσσα[18]. Από τα μέσα του 19ου αιώνα, η έννοια «φιλελεύθερος» άρχισε να χρησιμοποιείται ως πολιτικοποιημένος όρος για κόμματα και κινήματα σε όλο τον κόσμο[19].
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

    Μου αρέσει!

  3. Ο οικονομικός φιλελευθερισμός μπορεί να υποστηρίξει τη δημόσια πρωτοβουλία για την παροχή δημοσίων αγαθών. Για παράδειγμα, ο Άνταμ Σμιθ πίστευε ότι το κράτος έχει ρόλο στην παροχή αγαθών όπως δρόμοι, κανάλια, γέφυρες και σχολεία τα οποία δεν μπορούν να παρασχεθούν αποτελεσματικά από ιδιωτικούς φορείς. Ωστόσο προτιμούσε η αποπληρωμή των εν λόγω αγαθών να γίνεται αναλογικά με την κατανάλωση τους (π.χ. διόδια). Επιπλέον, υποστήριζε τους «αντί-δασμούς», προκειμένου να αναπτυχθεί το ελεύθερο εμπόριο, όπως επίσης τα πνευματικά δικαιώματα και τις πατέντες ώστε να ενισχυθεί η καινοτομία. Περαιτέρω έρευνα από τον Robert Cox υπογράμμισε την σημασία της καινοτομίας και τον βαθύτερο ρόλο που διαδραματίζει στην ελεύθερη αγορά
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82_%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

    Μου αρέσει!

Η αλήθεια είναι απλή και ο λόγος της ακόμα πιο απλός

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s